Een piekperiode op de werkvloer? Tijdelijke medewerkers staan voor je klaar!

De afsluiting van een boekjaar of vakantieperiodes brengen vaak voor veel bedrijven extra werk met zich mee. Op zo’n piekmoment kom je vaak handen te kort en moet je snel gekwalificeerde tijdelijke krachten kunnen inschakelen ter ondersteuning van jouw team van vaste medewerkers. Daarvoor kun je terecht bij Robert Half. Wij werken alleen met per direct beschikbare en face-to-face gesproken kandidaten, getest op taal- en computervaardigheden en met minimaal twee afgenomen referenties, zodat wij snel en kwalitatief voor jou kunnen schakelen.

Waarom een tijdelijke medewerker inzetten?

Bedrijven doen een beroep op interim-professionals om een vaste werknemer voor een bepaalde periode te vervangen of om kennis binnen te halen. Daarnaast zijn uitzendkrachten ook op piekmomenten – een tijdelijke toename van het werk – dé oplossing om extra ondersteuning te verlenen. In deze periode, zien we traditioneel een stijging in de vraag naar tijdelijke administratieve en boekhoudkundige profielen. Maar waar vind je die op korte termijn?

De juiste kandidaat op de juiste plaats

Over welke talenten spreken we? Je zegt het maar: voor sommige taken is het voordelig om studenten in te schakelen. Voor een uurtarief tussen 35 en 45 euro voorzien wij je van de beste studenten Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Human Resources en Logistiek, op zowel mbo- en hbo als WO-niveau. Zij gaan zeer flexibel en gemotiveerd bij jou aan de slag gaan. Zelf beschouwen ze het immers als een uitstekende gelegenheid om kennis te maken met het bedrijfsleven en tijdens hun studie al enige werkervaring op te doen.

Of heb je tijdens deze periode behoefte aan tijdelijke boekhoudkundige profielen? Denk aan een Account Payable-medewerker voor het inboeken van facturen, Account Receivable-medewerkers voor het nabellen van openstaande posten of een GL-accountant voor het opschonen van tussenrekeningen. Of zoek je extra administratieve ondersteuning? Zoals een administratief medewerker om achterstanden weg te werken, een customer service-medewerker om klanten sneller van dienst te zijn of een secretaresse die al werkervaring heeft met notuleren en agendabeheer? Onze recruitment consultants vinden meteen de medewerkers die je door deze drukke periode heen kunnen helpen.

Daarnaast kunnen wij je helpen bij het invullen van tijdelijke sleutelposities, zoals senior boekhouders en andere profielen met senior expertise binnen finance en accounting. Denk bijvoorbeeld aan IFRS of het opmaken en neerleggen van de geconsolideerde jaarrekeningen. Voor het inschakelen van deze senior experts interim-managers kun je ook bij ons terecht.

De Direct Start-formule

Voor de selectie van alle administratieve, boekhoudkundige en financiële professionals op tijdelijke basis, beschikken we over een ruime talentpool en hanteren we, vooral in piekperiodes, de Direct Start-formule. Deze aanpak houdt in dat we de tijdelijke medewerker onmiddellijk bij jou laten starten. Die is natuurlijk eerst door ons gescreend via een face-to-face intakegesprek en geselecteerd op basis van onder meer testen en referenties. Na de eerste werkdag kun je meteen evalueren. Zo is het werk alvast gestart en verlies je geen tijd met voorafgaande interviews en cv-analyses. Het Direct Start-systeem (met 8-uur garantie) geeft je dus de zekerheid dat al onze profielen de vaardigheden hebben die je van hen verwacht en dat ze direct inzetbaar zijn. En wanneer je administratie en boekhouding overuren draaien, wil je zo snel mogelijk een oplossing hebben.

Contacteer een recruitment consultant in jouw buurt