7 tips voor het managen van een hybride personeelsbestand

Geplaatst door Robert Half on 01/07/2020

Naarmate de lockdown-maatregelen worden versoepeld of opgeheven, zijn bedrijfsleiders bezig met het uitstippelen van een strategie om hun medewerkers veilig terug te laten keren naar hun kantoor. Velen zullen een hybride aanpak hanteren, waarbij ze telewerk blijven aanmoedigen terwijl sommige werknemers van kantoor werken. Als je dit model overweegt, weet dan dat jouw team nieuwe behoeften, zorgen en verwachtingen zal hebben als je heropent.

Gebruik deze tips om een personeelsbestand te managen dat is opgesplitst in medewerkers op afstand en medewerkers op kantoor.

1. Erken het 'nieuwe normaal'

Stop niet met het uitspreken van je waardering voor alles wat jouw team doet om bij te dragen aan de winst van het bedrijf, blijf goedgehumeurd en steun elkaar.

2. Help teams verbonden te blijven

Geef tijdens de videogesprekken updates van de take-aways van persoonlijke ontmoetingen op kantoor die het personeel buiten het kantoor heeft gemist en die van invloed kunnen zijn op hun projecten.

3. Stop niet met het voeren van niet-werkgerelateerde gesprekken

Blijf korte informele gesprekken met elkaar hebben zoals toen iedereen nog op kantoor was. Deze kunnen het team verbonden houden, zelfs als het kantoor opnieuw opent.

4. Let op het gedrag

Vergeet niet dat sommige telewerkers zich misschien buitengesloten voelen. Zoek naar tekenen dat ze niet op hun best presteren, zoals gemiste deadlines, gebrek aan communicatie en afnemende belangstelling voor opdrachten.

5. Blijf up-to-date op vlak van technologie

Leer zoveel mogelijk over het delen van gegevens en samenwerkingsapps of delegeer deze verantwoordelijkheid. Laat jouw team niet achter met een IT-helpdesknummer of -website als enige manier om problemen op te lossen.

6. Communiceer meer

Communiceer tijdens deze overgangstijd maar liefst twee tot drie keer meer dan je anders zou doen. Gebruik video om een sterkere verbinding te smeden, gesprekken op tijd te houden, afgelaste vergaderingen te beperken en zoveel mogelijk bedrijfsinformatie te delen.

7. Roep hulp in

Werk met tijdelijke medewerkers om jouw team te ontlasten. De heropening van het kantoor en de nieuwe kantoorprocedures en -richtlijnen zullen waarschijnlijk meer stress toevoegen aan je personeel, terwijl velen al tot het uiterste gegaan zijn.

Wij begrijpen dat het tijd en moeite kost om medewerkers terug te sturen naar het kantoor terwijl je jouw bedrijf op afstand blijft runnen. Als je extra ondersteuning nodig hebt door deze verandering, kan Robert Half je helpen.

 
Hide Breadcrumb
Off
Hide Title
Off

Meer blogposts...