Werving

Pas afgestudeerden aannemen: do’s en don’ts

In

Bij het aannemen van pas afgestudeerden kan je uiteraard niet afgaan op vorige werkervaringen. Waar let je dan wel op voor je hen in dienst neemt?

Snelle groei effectief managen: enkele tips

In

Het werkvolume kan snel toenemen bij groeiende bedrijven, waardoor IT- en financiële afdelingen onder hoge druk komen te staan. Het inschakelen van externe support helpt je door deze capaciteitsproblemen heen.

Zo pak je de onboarding van nieuwe medewerkers aan

Heb je eenmaal een nieuwe medewerker aangenomen, dan is het tijd om diegene ook goed in te werken. Hoewel zo’n onboarding veel tijd en energie kost, betalen deze inspanningen zich naderhand gelukkig dubbel en dwars terug. Mits je het slim aanpakt, tenminste. Met deze tips zorg je voor een ijzersterke onboarding.

Tijdelijke medewerkers voor het einde van het jaar: dit zijn de opties

In

Het einde van het jaar nadert snel en dat kan door de vakanties en de afsluiting van het boekjaar voor veel bedrijven extra workload met zich mee brengen. Op zo’n piekmoment kom je misschien wel handen te kort en heb je nood aan tijdelijke ondersteuning van je team. Tijdelijke werkkrachten kunnen je onderneming de ademruimte geven die je nodig hebt.

Elf vragen voor een referentiecheck

In

Je hebt een sollicitant die een referentie heeft doorgegeven, en je wilt die graag checken. Welke vragen stel je dan aan de persoon aan de andere kant van de lijn om een compleet beeld van de kandidaat te krijgen? Wij zetten ze hier op een rijtje.

 

Hoe beoordeel je de vaardigheden van IT-kandidaten?

In

De juiste IT’ers met de juiste skills aannemen is essentieel voor je organisatie, maar hoe weet je of een IT-sollicitant precies bij jouw bedrijf past? Deze technieken kan je toepassen tijdens het sollicitatieproces.