Bedrijven niet bezig met vergrijzing

18 februari 2009

Amsterdam, 24 februari 2009 – Bedrijven zijn niet bezig met de vergrijzing. Slechts 15% van de Nederlandse bedrijven zegt dat het bij hen speelt. 85% van de ondervraagden zegt dat ze er niet mee bezig zijn of dat ze niet weten of hun bedrijf er mee bezig is. Van de bedrijven die wel op zoek zijn naar oplossingen voor de vergrijzing, heeft bijna de helft (48%) mentoring programma’s geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat de aanwezige kennis wordt overgedragen aan een jongere generatie. 33% biedt werknemers nog steeds prepensioen of VUT-regelingen aan en 26% organiseert managementtrainingen voor jongere werknemers en laat  jongere managers sneller promoveren. Dit blijkt uit een onderzoek dat financieel uitzend- en detacheringsbureau Accountemps, een divisie van financieel arbeidsbemiddelaar Robert Half, eind 2008 jaar heeft gehouden onder financiële professionals in veertien landen.

Generatie Y

Jobboard Yahoo! Hotjobs en Robert Half in Amerika hebben in 2007 onderzoek gedaan onder Generatie Y om te weten te komen: Wat motiveert hen? Wat voor carrière ambiëren zij? Wat zijn hun taken en verantwoordelijkheden en hoe kijken zij tegen hun managers en collega's aan? De resultaten van meer dan 1000 respondenten zijn samengevat in dit interessante White Paper en aangepast voor de Nederlandse markt.

> Download hier

Generatie Y

Working with different generations

In deze (engelstalige) leaflet geven we een overzicht van de verschillende generatie's. Daarnaast gaan we ook in op wat generatie Y van een baan verwacht.

> Download hier

Working with different generations