24Hour Run - SOS Kinderdorpen

14 August 2013

Op vrijdag 6 september gaat onze ’24Hour Run’ van start en proberen wij zoveel mogelijk geld op te halen voor een mooi project van SOS Kinderdorpen. In Dapaong (Togo) leven veel gezinnen onder de armoedegrens en zij kunnen onze hulp meer dan goed gebruiken. Op dit moment hebben deze gezinnen het geluk nog samen te kunnen wonen en leven als gezin. Wij willen deze gezinnen graag helpen om zichzelf te kunnen blijven onderhouden doormiddel van het doneren van bijvoorbeeld microkrediet voor een eigen onderneming.

Hoe gaan we dat doen?
Op vrijdag 6 september zullen alle medewerkers van Robert Half zich op een of andere manier inzetten om geld op te halen. Het hoofddoel is om met iedereen 24uur hard te lopen en hiermee zo veel mogelijk geld op te halen. Ook zijn er al geruime tijd kleinere acties aan de gang om geld op te halen. Tijdens een van onze salesdagen in Juli hebben we met elkaar alvast ruim €558,- opgehaald voor SOS Kinderdorpen.

Wat gaat SOS Kinderdorpen met het geld doen?
We hebben als Robert Half wereldwijd besloten SOS Kinderdorpen te steunen omdat het een organisatie is die zich inzet voor kinderen en daarmee de toekomst. Hieronder zie je wat SOS Kinderdorpen o.a. kan doen;

• Voor een bedrag van €30,- kan een familie kleinschalige landbouw opstarten om voedsel te verbouwen voor eigen gebruik en een gedeelte voor verkoop;
  • Voor €60,- kunnen we een moeder een naaimachine doneren, zodat zij in haar eigen inkomen en het inkomen voor het gezin kan voorzien;
  • Voor €36,- kunnen we een kind voorzien van schoolboeken voor een schooljaar;
  • Voor een bedrag van €10,- kunnen we een kind een medische check geven;
  • Voor een bedrag van ongeveer €200,- kan een familie een eigen kleine onderneming opstarten, bijvoorbeeld in de bijenteelt.

Zo kunnen we samen ervoor zorgen dat de gezinnen ook in de toekomst voor hun kinderen kunnen blijven zorgen. Ieder kind verdient tenslotte een thuis.

Wat kunt u doen?
Wij zouden het helemaal fantastisch vinden als u met uw bedrijf of ons gewoon persoonlijk zou willen steunen in deze actie en daarom geld doneert op https://www.justgiving.nl/nl/events/342-robert-half-24hour-run aan dit mooie SOS Kinderdorpen project in Togo.

Kunnen we ook op uw steun rekenen?

Groeten,

Alle collega’s van Robert Half Nederland